Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

TERMINALE KART PŁATNICZYCH


Akceptujemy

        

Czy zdarzyło Ci się kiedyś stracić klienta przez to, że nie mógł zapłacić za Twój towar lub usługę kartą płatniczą? Jeśli wciąż nie oferujesz swoim klientom takiej formy płatności – niezależnie do tego czy prowadzisz sklep, kawiarnię czy punkt z wymianą opon –  zastanów się nad wprowadzeniem takiej usługi do oferty. Terminal płatniczy to już dziś standard. Rynek płatności bezgotówkowych rozwija się prężnie, a Klienci, przyzwyczajeni do wygody związanej z kartami płatniczymi są coraz bardziej wymagający. 
Klienci płacą kartą

Jak podaje NBP*, w raporcie dotyczącym Informacji o kartach płatniczych, w II kwartale 2017 r. na polskim rynku znajdowało się 37,8 mln kart płatniczych. Przy użyciu kart przeprowadzono 1,163 miliarda transakcji. Na liczbę tę składają się zarówno transakcje gotówkowe, np. wypłaty z bankomatów, wypłata gotówki w kasie banku czy usługa wypłaty sklepowej oraz bezgotówkowe, czyli płatności w punktach handlowo-usługowych i płatności bezgotówkowe za pośrednictwem Internetu.
Liczba użytkowników kart płatniczych stale rośnie. Klienci, coraz częściej decyzję o zakupie podejmują spontanicznie, a nie zawsze są przygotowani na zapłatę gotówką. Udostępnienie im innej, niż gotówkowa forma płatności zwiększa Twoje szanse na sprzedaż. I na to, że wrócą.

Jaki terminal płatniczy wybrać?

Wybór właściwego urządzenia w dużej mierze zależny jest od rodzaju i charakteru prowadzonej działalności. Standardowo terminale dzielimy na stacjonarne i mobile. Pierwsze wymagają stałego zasilania prądem i dostępu do Internetu (stacjonarnego lub mobilnego – GPRS), więc na pewno lepiej sprawdzą się na stanowisku kasowym, do którego to klient podchodzi by dokonać płatności. Mowa tu o wszelkiego rodzaju sklepach obsługowych i samoobsługowych, a także punktach, w których płatność następuje w miejscu świadczonej usługi, np. w salonie fryzjerskim, czy warsztacie samochodowym. Drugie – terminale mobilne (zazwyczaj lżejsze i mniejsze), wyposażone w akumulator mogą działać poza stanowiskiem kasowym. Terminale mobilne korzystają z sieci mobilnej lub Wi-Fi, w związku z czym mogą pracować w dowolnym miejscu. Świetnie sprawdzają się w firmach kurierskich, czy restauracjach. Niezależnie od tego, czy w restauracji klient za zamówiony posiłek płaci na miejscu, kiedy kelner przynosi do stolika rachunek, czy w momencie dostawy zamówienia do domu – terminal mobilny daje możliwość skorzystania z wygodnej formy płatności bezgotówkowej.

Warto zaznaczyć, że terminale dostępne na rynku, poza podstawową funkcją przyjmowania płatności, oferują szereg dodatkowych korzyści wpływających na wzrost sprzedaży. Doładowania telefonów, obsługa kart rabatowych, voucherów czy płatność za rachunki to tylko niektóre z nich. Koniecznie sprawdź, co możesz zyskać.

ZAPAMIĘTAJ! WYBIERZ TERMINAL, KTÓRY UMOŻLIWIA PRZYJMOWANIE PŁATNOŚCI ZBLIŻENIOWYCH.      

Terminal zintegrowany z kasą fiskalną

Aby zwiększyć szybkość obsługi klienta i uniknąć pomyłek związanych z wpisywaniem kwoty należności do terminala, warto rozważyć zakup terminala zintegrowanego z kasą fiskalną, w którym oba urządzenia komunikują się ze sobą bez ingerencji sprzedawcy. Jak to działa?

Kasa przesyła do terminala należną do zapłaty kwotę, a terminal podejmuje próbę przeprowadzenia transakcji; jeśli transakcja zostaje zaakceptowana (na koncie użytkownika karty znajduje się wystarczająca liczba środków) dane są z powrotem odsyłane do kasy i tam następuje finalizacja sprzedaży (paragon fiskalny). To wygodne i praktyczne rozwiązanie znajdziemy m.in. w PayTel S.A. Jeden z wiodących, na polskim rynku, dostawców terminali płatniczych oferuje pełną gamę terminali współpracujących z urządzeniami fiskalnymi ELZAB, NOVITUS Urządzenia komunikują się bezprzewodowo przez GPRS (wówczas terminal posiada kartę SIM jak telefon komórkowy) albo przewodowo przez łącze Ethernet.

Warto wspomnieć, że korzystanie z terminala podpiętego do kasy ułatwia sprzedawcy raportowanie – transakcje kartami płatniczymi ujęte są bowiem w raportach kasowych.


        

WARUNKI UCZESTNICTWA W PROGRAMIE

  • Przedsiębiorca nie przyjmował płatności bezgotówkowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy (nie posiadał umowy z agentem rozliczeniowym).
  • Do Programu mogą przystąpić sieci handlowo-usługowe – obejmujące mniej niż 5 placówek lub franczyzobiorcy działający w ramach franczyz obejmujących nie więcej niż 5 placówek.
  • Przedsiębiorca nie jest operatorem automatów vendingowych i innych terminali samoobsługowych (biletomaty, parkomaty, bankomaty, itp.).
  • Przedsiębiorca może otrzymać do 3 terminali do obsługi płatności bezgotówkowych.
  • Przedsiębiorca zobowiąże się, że nie będzie stosował opłat surcharge (dodatkowe opłaty od klientów płacących kartami).
  • Przedsiębiorca zobowiąże się do oznakowania swojej placówki handlowo-usługowej naklejkami z logo organizacji płatniczych oraz logo Polska Bezgotówkowa.
  • Przedsiębiorca może przystąpić do Programu tylko jeden raz w trakcie jego trwania.

JAK PRZYSTĄPIĆ DO PROGRAMU?

Każdy przedsiębiorca zainteresowany przystąpieniem do Programu, spełniający                             powyższe kryteria, powinien wybrać agenta rozliczeniowego, z którym podpisze                             umowę na co najmniej 12 miesięcy.

CO OTRZYMA PRZEDSIĘBIORCA?

Brak kosztów za obsługę terminala:

                     0 PLN za dzierżawę terminala (przez pierwszy rok)
                     0 PLN kosztów transakcji (do 100.000 zł)
                     0 PLN za instalację i szkolenie

Przedsiębiorca (punkt usługowy lub handlowy) nie ponosi jakichkolwiek kosztów związanych z posiadaniem terminala jak również kosztów związanych z realizacją transakcji o ile nie przekroczy 100 tys. zł obrotu rocznie na jeden terminal w skali 12 miesięcy. Jeśli obrót przekroczy tę kwotę, przedsiębiorcy będą naliczane opłaty zgodne z umową z agentem rozliczeniowym.


                    Więcej dowiesz się na www.polskabezgotowkowa.pl


 

 
            
                
            
 
         
            
             
     



Akceptacja kart - zasada działania

Zapewne wielokrotnie mieliście Państwo okazję płacić kartą płatniczą za wybrane towary i usługi. Transakcja trwa parę sekund i posiadając ważną kartę i środki na koncie bez większych formalności można dokonać płatności za wybrane towary i usługi. Mechanizm działania takiej usługi jest bardzo prosty, a w jego skład wchodzą następujące niezbędne elementy:

  • Klient – posiadacz karty płatniczej.
  • Bank klienta - wystawca karty płatniczej.
  • Placówka handlowa wyposażona w odpowiedni system płatniczy (terminal lub aplikacja płatnicza  PIN Pad) – Akceptant.
  • Bank placówki handlowej.
  • Centrum Rozliczeniowe – Agent Rozliczeniowy

Typowa transakcja płatnicza rozpoczyna się od przeciągnięcia karty płatniczej a następnie wprowadzenia kwoty do zapłaty w urządzeniu wchodzącym w skład systemu płatniczego działającego w danej placówce handlowej (tj. w terminalu lub czytniku kart magnetycznych współpracującym z aplikacją płatniczą) oraz, jeżeli tego wymaga dana karta, wprowadzenia kodu PIN. System płatniczy (terminal bądź stanowisko komputerowe wyposażone w aplikację płatniczą) komunikuje się z Centrum Rozliczeniowym, które kontaktując się z bankiem klienta dokonuje autoryzacji transakcji min. sprawdzając takie informacje jak: kod PIN, listę kart zastrzeżonych i czy na koncie karty znajduje się wystarczająca ilość środków pieniężnych do wykonania transakcji

. Po zebraniu powyższych danych Centrum Rozliczeniowe wysyła unikalny kod autoryzacyjny do systemu płatniczego placówki handlowej informujący, czy dana transakcja może zostać wykonana. Jeżeli odpowiedź jest pozytywna, transakcja zostaje zaakceptowana i zakończona wydrukiem potwierdzenia transakcji, które w przypadku braku wymogu wprowadzania kodu PIN musi zostać podpisane przez posiadacza karty. Transakcja w placówce handlowej została dokonana, ale placówka handlowa nie posiada jeszcze na swoim koncie zapłaty za towar.

Za przelew środków na konto placówki handlowej odpowiada Centrum Rozliczeniowe, które po zamknięciu dnia rozliczeniowego wykonuje przelew na rachunek placówki handlowej. Wartość należności jest pomniejszona o wartość prowizji należną za rozliczanie bezgotówkowych transakcji płatniczych. Zasadę działania procesu akceptacji kart płatniczych przedstawia schemat na początku strony.  



Korzyści wynikające z akceptacji kart płatniczych

Za koniecznością instalacji stanowisk obsługujących bezgotówkowe transakcje kartowe od wielu lat przemawiają następujące korzyści:

  • Klienci płacący kartami płatniczymi są skłonni do wydawania większych kwot (średnio o 25%), niż w przypadku transakcji gotówkowych.
  • Dokonywanie transakcji bez użycia gotówki jest bezpieczniejsze. Posiadanie gotówki w większej ilości zawsze nosi za sobą ryzyko kradzieży utargu.
  • Przelew środków pieniężnych na wskazany rachunek bankowy następuje szybko i nie wymaga wielokrotnego transportu uzyskanego przychodu do banku.
  • Transakcje płatnicze trwają zazwyczaj kilkanaście sekund, dzięki czemu obsługa klientów jest sprawna i bardziej wygodna.
  • Firmy, które wdrożyły bezgotówkową obsługę transakcji postrzegane są jako nowoczesne i otwarte na oczekiwania klientów.

Czym jest BLIK?
Blik to prosty, szybki i bezpieczny sposób dokonywania płatności bezgotówkowych. Rozwiązanie to umożliwia dokonanie płatności bez użycia karty płatniczej i może w realny sposób rozszerzyć wachlarz klientów (np. o tych którzy zapomnieli portfela, ale mają przy sobie telefon).

Informacje podstawowe o Polskim Standardzie Płatności i systemie płatności mobilnych BLIK

BLIK to prosty, szybki i bezpieczny system płatności mobilnych. Projekt Spółki PSP, której udziałowcami jest sześć polskich banków (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, oferujący usługi również pod marką Orange Finanse, PKO Bank Polski oraz Inteligo), obejmujących swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. System został zaplanowany w taki sposób, aby w szybkim czasie, na tych samych warunkach, dołączyły do niego inne krajowe banki i firmy rynku finansowego.

PayTel SA jako pierwszy agent rozliczeniowy umożliwi użytkownikom BLIKA dokonywanie płatności zbliżeniowych z wykorzystaniem technologii NFC bez konieczności wpisywania kodu BLIK do urządzenia akceptującego. Pierwszym bankiem, który udostępni usługę, będzie Bank Millennium. Równolegle pozostałe banki oferujące BLIKA pracują nad udostępnieniem tej funkcji.

Jest to metoda przede wszystkim wyjątkowo wygodna, wszechstronna i bezpieczna, ponieważ tylko i wyłącznie smartfon umożliwia Klientowi dokonanie płatności w sklepach oraz wypłaty z bankomatów. Płatności BLIK są bezpieczniejsze niż dotychczas stosowane metody: dla każdej transakcji generowany jest jednorazowy, sześciocyfrowy kod, który można wykorzystać tylko przez dwie minuty. Dodatkowo Klient potwierdza każdą transakcję w aplikacji mobilnej, widząc takie jej parametry, jak kwota i nazwa punktu akceptacji.                                    

Wejdź do aplikacji swojego banku i wygeneruj kod BLIK

Płacąc w sklepie tradycyjnym, internetowym lub wypłacając gotówkę z bankomatu, wybierz formę transakcji BLIK

Odczytaj kod BLIK wyświetlony na ekranie telefonu

Wprowadź na terminalu w komputerze lub w bankomacie sześciocyfrowy kod BLIK

Potwierdź transakcję w swoim telefonie



                                                     

                                                           Akceptujemy

Polityka dotycząca plików cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?